Saturday, August 27, 2011

Bila Di Tanya Tentang Raya~

Pagi tadi bukak blog..kene tag ngan khairull-dean nie...suruh aku jawab soklan2 sempena ari raye nie...die pun kene tag pada asal nye hik3...so, malam baru aku free...ape lagi...jom kite jawab soklan2 gempak raye tersebut..calow~

  • Baju raya untuk tahun ini bertemakan warna ?

Baju raya tahun nie atau tahun2 lepas pun memang tak da tema, beli je mane ade haha ^^ tahun nie 1st time ade tiga (salu nye satu atau dua je)..tapi dua je yang dah siap hahaha...baju yang 1st tu...aku dah tempah dari awal bulan 6 dan siap( cadang nye nak wat baju pektikel)...tapi aku xpakai2..so jadi la die sebagai baju raya...

baju kedua plak beli dengan baju kurung adik  aku ,ikin, sebab kalau beli dua pasang baju kurung dapat murah haha...tak pasal2 aku dapat lagi baju,

baju yang ke tiga plak xsiap lagi,,,haha tak da plan pun nak beli sampai tiga...tapi hari tu cari baju raye, banyak yang jarang2 jer...nak tak nak beli je la kain, pastu baru hantar tempah...agak sengal gak la..haha...ecelly~aku bukan berkira sangat dengan baju raye nie,..pakai je mane ade...so, baju yang ketige tu akan di buat sebagai baju kurung baru untuk bukak sem nanti erkkk haha

  • Lokasi pertama anda kunjungi untuk beraya ?
Tahun nie beraya dulu di rumah senak sedare kat Johor^^


  • Makanan kegemaran anda di pagi raya ?
Pagi raye, saye suke makan rendang ayam ^^, kalau kat Johor nenek salu buat lontong, jadi makan lontong la banyak nye...(kat Johor, kat kampung nenek, memang banyak buat lontong utk raye, hampir setiap rumah kot,,perghh sampai xlalu makan)


  • Lagu raya yang paling menyentuh hati ?
suke dengo lagu Jalil Hamid yang raya tu..erkk nie bukan menyentuh hati nie, nie geli hati haha~kalu lagu sedey..lagu Aisyah la~ T~T



  • Berapa rumah anda akan kunjung pada hari raya pertama ?
berape ek...depend pade perut, dah penuh stop la beraya..haha =p, ikot je..kalau ade orang kat rumah tu, singgah lew...xkesah berape banyak pun...seboleh nye ziarah semua sanak sedara la~


  • Berapa pasang baju raya anda ?
err...dah cerita kat atas tu hehe 2 1/2...coz lagi satu xsiap lagi hik3


  • Adakah anda seorang perantau ?
saye pemantau je ....cuti sem yang panjang...haha^^


  • Di pagi hari raya , part mana anda paling sedih ?
Bile banyak crite hantu yang di tayang...huhu sedey tau~ i hate horror film....shiiirooooo~ =p (kenape raye je byk la cite antu? why? why? why?)


  • Menu di pagi raya dirumah anda ?
kalau buat open hause, biasenye soto...hehe^^...simple je~ kan arney?haha


  • Kampung Ibu / Ayah anda Raya tahun ini akan anda balik ?
kampung ayah dulu...kat Johor~...pastu baru kat kampung ibu, coz rumah kami memang dekat ngan kampung ibu pun...haha =p


okey, terjawab sudah semua soklan yang di tanya...haha...raye kali nie nak wat lomang...hehe jom wat lomang same2 ^^




bubye..good night...
p/s : 27 ramadhan....^^




3 comments:

Khairull-Dean said...

jimat sungguh dia... heheee... slamat ari raye....

arney said...

ehem2~nak makan soto n makaroni goreng lagi bole??^^

アヌム ちゃん said...

21/2 baju raya tu..akak takde..sobsob..

selamat hari raya :)