Pages

Tuesday, May 3, 2011

Jaman Sekolah Dulu... : Sepasang Croc Pink Itu~

kasut kerock milik Sizu~


Kelihatan budak2 form 5 sibuk study kat bilik bacaan (BB)untuk prep malam...aku seperti biasa...bile time prep mesti xduk diam study lame2...hik2..so mangsa malam tu..kawan aku, Sizu (bukan nama sebenar)...Sizu nie kalu study..punya la bagai~..die leh study walaupun org duk huha huha sebelah die...focus gile la minah nie...so..aku pun pergi terjah meja study Sizu...


Aku : weh Sizu,..ko da abis bace ke???
Sizu : x..(sambil xtoleh kat aku...)

habit die nie kalu study letak tuala atas kepala..wat la pesyen apa pun..ala2 africa pun layan~...asalkan ade tuala atas kepala...dulu2 la..skrg aku xtau la..


so..Sizu xlayan aku, aku lepak je la kat situ~


tepat koi 10.45mlm prep mlm kami pun abis...ape yg aku wat tadi??aku duk main lukis2 je~tapi kami yg form5 masih di BB..lepak atau study sikit lagi~


1jam berlalu~koi11.45...masa dorm2 kene tutup lampu..atau korg mmg kene tido la...maklumla duk skolah serama mmg gitu~


Sizu : weh tantan, jom teman aku kol abg Ka (bukan name sebenar gak,tapi aku mmg lupe ape name abg nie pun..haha)..die ade kat rumah kot...ko ade duit syiling byk x??
Aku : xda (sambil wat muka siput)~
Sizu : aku ade 50sen je..cukup kot tuk tepon kat public phone tu...
Aku : ko nie mentang2 abg Ka cuti ...weh org dah tutup lampu..bahaye kalu ade warden..
Sizu : tadi aku nampak cikgu Rukia (tentunye bkn name sbnr hik3)...dah round 1 serama...die da balik kot...dah lame tadi die melawat..
Aku : ok...jom, hehe...

(jd 'org tgh' mmg aku nye keje jaman skola dulu, asik kene teman org tepon marka depe je,ataw kaco org~..xpun jage line tuk org jumpe..tkut Ustaz Yamoto terjah(erkkk...sape dak skola aku..paham2 jela ustaz yg suke terjah kelas..) ~


kami pun kuar g public phone yg hanya 8 langkah dari BB...


Sizu masukkan syiling 50sen tu...**ketink**..duit masuk...tugas aku cover line Sizu...sebab pelajar xleh gune tepon selepas lampu asrama diarahkan tutup ...
nak dijadikan cite...Cikgu Rukia turun dari tangga berdekatan ngan public phone tu...
Cikgu Rukia dengan baju kurung dan tudung hitamnye masih aku ingt lagi...
Cikgu Rukia pegang touchlight kuning yg sederhana besarnye~...


Aku : weh Sizu...nape muke ko bercahaye je??
Sizu :...blurr..


aku pun toleh ke arah sumber cahaya..ternyata...cahaya pancaran touchlight cikgu Rukia yg menerangi muka si Sizu sehingga kelihatan mcm beriman je sebentar tadi..hak2...


bila aku toleh kat Sizu balik dan xsempat nak aku luahkan kat Sizu yg cikgu Rukia nampak ape yg kite wat...
kelibat Sizu dah xda...**toink** hilang bagaikan silap mata...ape yg aku perasaan hanya kelibat kaki Sizu yg berkasutkan selipar croc Pink yg memancar di telan kegelapan mlm ::**desubbbbb**:: ..hilang....
**tink** bunyi duit 50sen keluar kembali dari phone itu...
aku seperti ilang akal...cikgu dah nmpk muke kami..Sizu plak cabut slumber badak die je...mane satu yg aku patut wat...menyerah atau join Sizu...


korg rase aku pilih ape???


haha tentunye cabot kome~...keje gile ke kome nak nyerah diri~..haha aku pun berlari mcm nak gegar serama tu..haha...


Aku : Sizu tgu aku...
Sizu : cepat tan...kite nyorok kat ampaian...(kate Sizu seakan-akan berbisik)


korg pun tau kan blok asrama biase nye ade ampaian kat blakang...budak2 plak salu sidai baju, mlm pun xangkat...so kami nyorok kat situ...walaupun byk kisah2 'antu ampaian' nie...
tapi kecut perut lari dari warden punye pasai, kami nekad..haha


printBiru aspuri~


di celah sidaian baju tu..kami nampak kelibat Cikgu Rukia..berjalan laju dekat tengah2 blok..'die nak tngkap kami ' dari arah bertentangan...
(rase nye same mcm dlm Running Man...::**Sparta**::)..


Aku : weh Sizu byk nyamuk la...**pok2**..(sekor2 nyamuk aku tampar)
Sizu : shhhhh~dok diam la..lantak la nyamuk..tu tgk tu Cikgu mcm tau je kite kat sini...
Aku : abis tu...jom la kite kuar..kite lari belah sini plak,..


aku mencadangkan kat sizu, tuk lari bertentangan ngan arah cikgu....
walaupun utk lepas dari cikgu tu, 5% je success...haha


Sizu : jom cpt...


aku dan Sizu berlari anak...lalu depan tepon awam tadi balik...
sempat lagi aku amek duit syiling 50sen milik Sizu yg sengal tadi...
kami duduk di bangku depan BB...menghilangkan penat dan lelah ditambah neves...
tapi ..kelibat Cikgu Rukia muncul kembali dari hujung blok...
duit 50sen aku gengam kuat2...
tgn aku berpeluh bagai rembisan embun pagi ~(apehal ayat nye mcm poyo nak mampus) haha


Aku : kite serah diri je la sizu...cikgu dah nampak muka kite tadi pun~
Sizu : aku pun xtaw tan...okey kite duduk je sini wat2 sembang...kalau cikgu cam ...cam la...pasrah~
Aku : ...

cikgu Rukia makin dekat...jantung aku toksah ckp la...mcm nyaris3 kene heart attack~..kami buat2 sembang dengan kawan2 yg kebetulan ade dpn BB tu~

Cikgu : Awak berdua kan yg lari tadi!
Aku : err...er...ye cikgu~
Kawan2 lain : **blurrr**
Cikgu : kenapa awak lari?
Aku : .... (dlm hati...'ape punye soklan la...takut la...kamikan budak2 lagi'...erkkk)
Cikgu : ape yg awak buat??telefon siape mlm2 nie!..tahu kan yg awak xboleh tepon lepas pukul 11.45mlm!
Aku : tahu..saye tepon sedara saye...(aku backing Sizu...sebab aku xnak sizu kene sorg2, walaupun niat asal aku teman die je...)
Cikgu : awak pulak?? (sambil menunding jari halus dan cantik nye ke arah Sizu)
Sizu : ...saye teman die tepon... cikgu~

**Pamhhh** aku terkejut gile dgn jawapan Sizu tu...sape yg teman sape nie??cikgu mula berleter..tapi satu hapah aku xdengar sebab aku tersangat terkejut...air mate dah bertakung~

Cikgu : bla bla bla..saye doakan awak dpt 12A1 spm nnt (erkkk xtau motif cikgu ckp pasai result spm)...bla bla bla...dah la baru je lepas maal hijrah ari tu...bla bla bla xubah2...bla bla bla...ape name awak???

Aku : ...

Cikgu : ape name awak!???
Aku : saye intan _____ , cikgu~
Cikgu : ok nanti saye bagi name awak kat PK Hem...
Aku : jangan cikgu, jangan xbagi~ (haha...xkan la aku ckp gini...hik3...)
        : tolong cikgu...jgn~

cikgu pun pulang ke quartes warden...tinggal aku dan Sizu serta 2 org rakan yg aku dah lupe sape di bangku BB yg menyaksikan peristiwa tersebut...

sunyi~

Sizu : aku mintak maaf tan~
Aku : (TT~TT).........nah..amek balik 50sen ko..huu~

.....the end~....

hehe
nie la cite yg paling aku xleh lupa zaman skola lu...tapi aku xmarah Sizu pun...aku baik2 je ngan Sizu..ye la...aku gak yg salah,..xhalang die...siap join lagi hahaha...
skrg pun bile cite balik pasai peristiwa nie..kami gelak2 je..hahaha...
bile aku pegi kedai croc...nampak je croc pink aku tingt peristiwa aku ngan Sizu nie~...hehe

Sizu...sorry kalu aku ade wat salah kat ko..adoi, rindu bangat sama kamu~..hehehe^^

moral of the story : jgn lari dari warden...jgn menipu cikgu...yg lain nye~..lu pikirlah sendirik~ =p 
 

10 comments:

nfatin said...

hehe..

siap boleh amik balik duit syiling tu..

Tantan^^ said...

Pena : hihi...duit 50sen zaman skola dulu leh lagi beli air sirap..hihi~ (^^,)v

Arm_mj said...

oowh patotla aku trase bergegar je aspuri time tuh..ko upenye tan2 haha =P

Tantan^^ said...

arm_mj : hahaha...kasi gegar!!!hak3

Anonymous said...

from sizu

aku mintak maap tan2~~ luv u so much3..
huaahahahahahahahahahahahah

Tantan^^ said...

Sizu : aku dah lame maapkan ko...ala bebudak lg pun wak2 tu..hahaha~...luv u too~

akulahct said...

ooo ni keje cik intan time skolah dulu ek... teman mmbe tepon bf yek... oooo.... hahaha...

sian tan kan... apsei x marah jer sizu tu... dai yg nk tepon intan yg kene... hekhek...

Tantan^^ said...

kak su : same2 wak jht..same2 kene la~hik3...

I N D A H said...

aku nak amek gambo plan asrama tu tau TQ

Tantan^^ said...

Indah (ko syaza ke??): amek la~..hehehe