Tuesday, August 16, 2011

13 Checklist Lelaki untuk Pilih Pasangan

Hari nie nak kongsi sedikit dengan korang dari buku yang telah saye bace, bukunye bertajuk
 'Bagaikan Khadijah di hati Rasulullah s.a.w'.


13 Checklist  yang lelaki guna untuk mencari pasangan :


Si dia pelembut hati, ada jiwa keibuan ^^




Si dia pelembut hati, ada jiwa keanak-anakan




Si dia pelembut hati, ada sikap mudah mengerti



Si dia pelembut hati, mudah menghargai





Si dia pelembut hati, menjaga penampilan





Si dia pelembut hati, menghormati diri dan orang lain




Si dia pelembut hati, ada simpati dan prihatin




Si dia pelembut hati, tahu menyesuaikan diri





Si dia pelembut hati, ada takwa dan kelembutan





Si dia pelembut hati iaitu pendamai




Si dia pelembut hati, dalam dirinya adalah agama





Si dia pelembut hati, punya kemahiran




Si dia pelembut hati, bijak berterus terang



Ada kecantikan dalam dirinya, yang teserlah di mata ^^


untuk bacaan lebih lanjut boleh la pinjam dari saye,
atau beli sendiri dekat kedai buku berhampiran =p

p/s: mula2 beli buku nie ,ingatkan cerita tentang Saidatina Khadijah, rupe2nye lebih kepada persediaan untuk ke fasa berumah tangga,erkkk~
ade jugak diselitkan dengan contoh teladan daripada Saidatina Khadijah...
nak tak nak bace je la hehe^^





4 comments:

Mila Ahmad said...

suma dah pas cuma tang masak 2 jerk muahaha..gurau jerk...

Tantan^^ said...

Mila : haha~...kene blajar masak la kite ek~..hehe~

Blog Rasmi Motivasi Minda said...

Assalamualaikum

Sangat kreatif cara cik puan menampilkan teks menjadi grafik. Terima kasih kerana sudi memiliki dan meminjamkan buku Bagaikan Khadijah di Hati Rasulullah. Mudah mudahan tersebar kebaikan dalam situasi yang semakin meresahkan. Sekuel buku ini pun alhamdulillah sudah siap terbit iaitu Berbunga Cinta Aisyah di Hati Rasulllah dan Semurni Kasih Adam Seutuh Cinta Hawa terbitan PTS

Mohon doa daripada para pembaca. terima kasih

ZAMRI MOHAMAD
http://facebook.com/penulisbuku

Tantan^^ said...

Waalaikumussalam~
hehe ^^...dalam proses membeli 2buah buku tersebut..insyaAllah...moga lebih banyak lagi buku begini di keluarkan ^^