Pages

Thursday, December 22, 2011

Aku Dah Tak O.K.U

Alhamdulillah, semalam aku dapat berita gembira. Petang semalam, aku pergi jadi 'subject' untuk research kawan aku, kawan aku tu budak Audiology (simple word-tukang test telinga). Seperti yang korang tahu, dulu aku pernah kena Otitis Media-Fungal Infection dekat telinga kanan aku, sehingga menyebabkan gegendang telinga aku berlubang, dan aku dapat mild hearing loss.

Dekat setahun jugak la aku tanggung telinga yang berlubang ni.hehe. Semalam, disebabkan nak jadi 'subject' research kawan-kawan aku yang Audiology nie, aku cek balik telinga kanan aku. Alhamdulillah, lubang dah tutup...ngee~ (^~^.)v ..dan test hearing loss aku pun pass, maksudnye aku dah tak ada hearing loss...ngee~



Macam mana boleh hilang pulak?
Kawan aku cakap, hearing loss ada dua sebab, satunye hilang pendengaran sementara, dan satu lagi kekal, dan ada yang mix (maksudnye kekal dan sementara). Aku punya masalah ni, hilang sementara(kat belah kanan yang problem tu), semuanya disebabkan complication (kesan) daripada Otitis Media-Fungal Infection dulu~ hehe ^^

Alhamdulillah~gembira..boleh la shopping headphone baru erkk haha =p
hehe aku dah tak o.k.u dah ~ngee^^

first time kene (awal tahun 2010)

p/s: kawan aku cakap kepada sesiape yang suka berenang kat public swimming pool, elok2 la pakai ear plug, sebab takut dapat infection (jangkitan)...hehe kat U aku nih, tengah kemaruk pergi berenang, swimming pool kami baru bukak..hehe ^^

p/s2: kawan2 salu cakap aku ni o.k.u lepas aku nye gegendang telinge berlubang dulu...nyesal lak tak parking kereta khas kat tempat o.k.u dulu~ haha =p






No comments: