Pages

Saturday, December 17, 2011

Aku Maafkan Kamu~

Seminggu nie memang sangat sibuk dengan presentation, tiga hari berturut-turut aku kene present kat dalam kelas. Aku nie terkenal dengan neves / clumsy kalau aku kene present kat depan. Sampai satu tahap, aku nak cube overcome the nevesness tu aku masuk satu kelab (debat) yang memang buat kawan2 aku terbeliak mata. Tapi tak lame pun aku join kelab tu, sibuk la~, baru la aku tau, kenape tak ramai dak2 course aku join kelab2 atau aktif dalam ape2 program..hurm~

Tinggalkan yang tu, tu kenangan aku...

Seminggu yang sibuk ni, aku pikir, ade orang yang lagi sibuk, ade orang yang lagi 'tertekan', ade orang yang lagi rungsing dari aku. Bile stress tu tak leh di lepaskan, boleh nampak kat riak wajah, pastu kalau masih tak leh lepaskan stress tu, boleh jadi sampai tindakan kite pun luar kawalan. Aku sedih bile tengok situasi ni, memang aku pun tak lepas ngan rase tertekan nih, tapi aku kalau stress leh nampak kat riak wajah je dan kejap je, pastu lupa dah.

Aku seboleh2nye tak nak jadi sumber kepada 'tertekannye' seseorang, sian je aku rase..hurm..ape2 pun Islam sendiri pun dah ajar kite,
contoh; kite rase macam nak bunuh je kawan kite X nih, rase nak tumbuk2 je X nie, sebab die buat kite rase tertekan, die telah meletak kite kat situasi atau jadi mangsa keadaan. X mungkin tak sedar, atau die memang boleh buat bodo je,...kite mula la naik marah...memang marah, limit sabar la nih haha, tapi Islam ajar kite untuk memaafkan, maafkanlah. X mungkin ade sebab die sendiri, mungkin satu hari X juge yang akan jadi kawan yang kite tak leh lupe, yang berjaya, siapa tahu kan? (ini contoh je ek)ngee~

Jadi, carilah cara lain untuk melepaskan stress ye...cth; tengok RunningMan ke, gi main badminton ke, berenangke..haha =p

Ape2 pun cube kite dengar nasyid nih, liriknye sangat bermakna~

UNIC - Fenomena

Fikiran ku melayang jauh merenungkan sesuatu ,
gusar yang bisa kau beri pandangan ,
melewati didalam diri, di fenomena ini,
tak henti jua berkali terjadi,

*Ada selisih yang menguris, selama berdiam diri,
hati membahang di dalam, bagaikan api di dalam sekam,
masih ada keraguan, menitip persoalan,
walau cuba dibajai, namun masih ada yang berkeluh kesah,

Setulusnya hati ini, memulih silaturrahim,
sendu merantai, kerinduan simfoni syahdu menjadi teman diri,
kasih saudara jadi pudar warna, kerna hasutan semalam,
bisakah berlalu pergi~
*
Kita bersaudara~Mengapa perlu sengketa,
Biarkan ia pergi~

kredit kepada pemilik video


p/s: nie nasihat untuk aku sendiri jugak hehe
mode: siapkan kerje2 research before sibuk dengan final exam~ (^~^.)/

No comments: