Monday, August 27, 2012

SituasiRaya 4

#situasiraya 4

Ayah:    raya rumah nenek nanti ayah nak kamu masak ayam percik, nak kasi nenek rasa ayam percik yang kita jual.

Aku:    haha okey2..

sampai rumah nenek...

esok paginye aku bangun tido, tengok2 ayam percik dah pun siap di bakar..haha..aku sempat buat rencah rempah nye je...haha yang lain deorang duk seronok membakar...senang keje aku...

Ayah:    Ayah nak kamu buatkan ubi ketuk, tadi pak tam ade bawak ubi banyak..

Aku:    '~erkk banyak benda yang first time aku buat sepanjang aku cuti nih...satu pengalaman yang best~'


p/s: ubi ketuk aku buat menjadi dan sedap..hehe (angkat bakul sendiri) hehe

Ubi Ketuk

  • ubi kayu yang lembut (dah rebus dulu)
  • gula
  • kelapa parut
  • tepung salut untuk goreng

senang je pun...tapi banyak benda nak buat...hehe..gambar ubi ketuk tak sempat di ambil, dah habis di baham...haha








No comments: