Pages

Tuesday, May 31, 2011

Say GoodBye to The Part-Timer...


ini cerita pasai 1bulan kerje kat kedai buku~...
dah abis kerje..sekarang aku nak tgu pegi pektikel...huhu
okey...

aku keje kat kedai buku skolah rendah...
so kedai buku nie xbesar pun...
xmacam kiosk2 atau Koop (koperasi) skolah menengah tu pun~...


nie kedai buku kat skolah area rumah aku ,
SK Seri Jaya (skolah tempat ayah aku ngajo..hehe)
emm aku suke murid2 kat sini...beratur dan xda yg mencuri...
beli hanya waktu rehat je..waktu bukan rehat mmg xda seorg pun murid yg dtg...
disiplin btoi~sape la cikgu nye ek??haha
biasela budak skolah rendah~




disebabkan sgt bosan xda murid yg dtg, aku mule la melukis~...huhh..
bosan kot ...ngantuk tunggu budak2 dtg beli


lukis lagi~ haha


keje aku kat skolah nie 2mgu je...
keje nye dari koi9.15-10.45am kat sini,lepas tu aku kene pergi kedai main plak..
kalau korg dtg Bt Gajah nie..
kedai nye btoi2 sebelah masjid Bt gajah~..hehe





kalo korg nak taw...kedai buku nie..situasi nye same mcm rumah Raju (dalam cerite industan= 3idiot tu..haha),
usang je rasa...hik2 dari 15tahun dulu..mmg mcm nie la jugak~..haha



Kelihatan~ Auntie (wife boss), kak ida (perkerja tetap 13tahun kat kedai nie),
dan uncle Rajoo (bukan name sebenar...haha xtau name die, die nie supplier buku2 cerita)
aha..1Malaysia turr...hehe

kat kedai nie aku keje sampai koi1.30pm je...hehe

lepas 2minggu kat skolah SK Seri Jaya..
aku kene jage pulak kat kedai buku kat skolah SK Toh Indera Wangsa Ahmad (TIWA)...
sekolah nie pun skolah campur ...
kat sini ade sesi petang...so kerje aku dari koi 9-4ptg...
so gaji pun up la sikit..hoho^^



petang2 salu ujan..
so terpakse la aku tutup barang2 jualan nie...



emm menarik x dekorasi kedai ini? erkkk haha


nampak x lukisan kat dinding tu..aha~ trademark turr..hik3


ha..tgk~..gune kertas terpakai haha~...
budak2 kat skolah nie kate, gambar nie gambar aku..haha =p





tu dia..dia dah mai dah~..
memperkenalkan..kakak bookshop aka makcik bookshop..erkkk (TT~TT) huhu



banyak kan barang2 jual..budak2 suke la..
tambah lagi pemadam 20sen...beli byk2 buat main lawan pemadam...ish3...tradisi skolah rendah ke ape~haha
yg mak bapak pulak botak kepala kasi duit belanje hik3


sekolah TIWA nie, mmg betoi2 kat tgh pekan batu gajah...
tu dia pejabat pos batu gajah yg besar gabak warna putih oren tu~
hehe


so tu je la tempat kerje part-time aku ...
dapat la ongkos sikit tuk belanje waktu pektikel nnt...

p/s: aku dah nak start pektikel....rasenye susah dah nak on9..huhu
tanjae9 mungkin bersawang~..huhu (TT~TT)
bye2 semua..take care~



2 comments:

anumuchan said...

best2..ada gak pengalaman jaga kedai buku kan..heee..all da best 4 practical k :P boleh apply tak pengalaman part time kedai buku dekat practical? hehee :)

Tantan^^ said...

kak anum : tQ ..haha entah la..ape yg boleh di apply xtaw la..haha..fightto oh~~