Pages

Tuesday, October 16, 2012

Dah Habis Training...

Assalamualaikum...

Aku dah tamat tempoh training aku sebagai radiographer, mula-mula nak belajar memang take time, 2-3 hari jugak la aku memang blurr...tapi Alhamdulillah , aku ade ramai kawan2 di tempat training yang sudi membantu. Thanks a lot. Terus terang, inilah 1st time aku kerje, jadi aku memang newbe serba serbi...hehe jadi, aku sgt bersyukur, sebab adenye kawan2 yang freely memberi tunjuk ajar....

Semasa tempoh training, aku pergi ke tempat kerje kat Cheras, naik kereta, aku selalu sampai 1jam awal...haha, jadi aku selalu lepak je dlm kereta bile sampai kat tempat keje. 

Sebulan lebih duduk kat Cheras, buatkan aku selesa n aku dah tahu la flow kerje kat sana, jadi ..bile dah pindah kat tempat baru, flow kerje sangat berbeza. So, aku kene blajar balik benda baru, flow kat tempat kerje sebenar aku sekarang...hehe...

Sejak kerje ni, aku sedar banyak benda. aku sedar, betape susahnye ibu ayah cari duit untuk anak2, penatnye mereka, yang anak hanye tahu mintak duit saja, besarnye tanggungjawab. 
Sejak kerje ni, aku belajar untuk berjimat, simpan duit untuk masa depan. 
Sejak kerja ni, aku belajar membantu keluarga, tolong adik2 yang masih belajar. 
Sejak kerja ni, aku tahu semuanya aku perlu alert, kalau tak siape lagi yang nak ingatkan aku....

Di sini, suasana agak lain, maksud aku, orang di sini...dari segi dress up, bahasa, merokok...memang aku rasa culture shock sekejap erkk... mungkin, dah ramai wanita yang smoking...aku xperasan ke sebelum ni??emmm xcantik la kalau perempuan smoke...hohoho

p/s: akan bersambung....



2 comments:

arney said...

ur housemate or opismate???

Tantan said...

arney:
?? wat did u mean.??smoking??ooo, rumate n housemate Alhamdulillah okey, maksud ak yang smoking tu, surrounding people...hari2 aku nampak...ramai plak tu~