Pages

Sunday, February 19, 2012

Sila Bayar Bil...

Here we are back at Bentong's house~...hehe...minggu lepas mula la 6 minggu  pektikal, aku  kena kat Bentong minggu pertama, susah nye sebab kitorang kena balik kuantan sebab hari jumaat ade kelas...aku, lela dan fiqa kene kat Hospital Bentong untuk 2 minggu, jadi kami kene balik kuantan pastu balik Bentong semula minggu ni..huhuhu banyak belanje, sebab kami bawak kereta..hoho 

Sampai je kat rumah sewa (yang di sewa khas oleh universiti), kami bukak je kipas, erkkkk...tak ada elektrik...tengok2, rupanye kulliyah kami tak bayar bil elektrik...erkkkk...semalaman bergelap dan kepanasan...ni di sebabkan, tak de pelajar yang duduk kat rumah ni, baru je bukak sem pulak tu...

Petang tu kami beli lilin, ubat nyamuk yang hijau lingkar tu ( dah macam rumah kampung je..hehe tapi best)

Malam tu, aku betoi2 rase nak report kat technician macam yang kami selalu buat kat mahalah (kolej) bile tak da letrik...hehe




Malam tu jugak aku bukak buku log pektikel bawah lilin, dan lela pulak duduk bertentangan dengan aku, die tarik lilin betoi-betoi depan aku....tibe2 aku gelak...hahaha...korang tahu tak sebab ape....sebab aku terbayang yang kitorang ni tengah shooting slot Bersamamu, terngiang2 lagu bersamamu dalam kepala aku, haha 'Berbumbungkan angkasa kelabu~...lalala' .. dah macam kitorang ni, budak pandai yang miskin...haha...kami gelak giler2 dalam gelap tu...haha

Pukul 3 pagi aku di kejutkan dengan gomelan kawan2 yang kepanasan, aku baru je boleh tido pukul 1 pagi tu dek panas..aku bangun pukul 3 pulak ...perghhh panas, bukak tingkap...bising lagi dengan bunyi anjing jiran2 yang menyalak (perumahan yang ramai bangsa lain)...hohohuhu...




Satu pengalaman yang tak boleh lupe, atau yang mungkin takkan rasa lagi...hehe

Esoknye dah ada letrik, hehe dan minggu ni, Alhamdulillah ade letrik...tapi bagi aku, tak ade letrik tak pe lagi, dari tak ade air...hehe


mood minggu: confius...confius...confius...I'm here~



No comments: