Pages

Monday, October 17, 2011

Double Advices~

Hari nie aku stay back kat sepital, balik koi6 (cadangnye nak elak jem)....aku memang xsuke jem2 nie,...tak da siape yang suke jem pun kan..haha...

mase nak start engin kereta...datang sorang lelaki berkopiah (bangla mungkin)...biase la...orang mintak derma nie....aku pun xkisah ngat, bagi aku derma ni ikhlas je sudah, xkisahla kalu orang tu menipu, "Allah tahu ape yang kite niatkan" aku bisik dalam hati...
aku pun kuarkan RM**....orang tu pun kasi satu barang yang sangkut kat dalam kereta (ayat2 Quran)...tapi die cakap "adik, kasi RM ** la...ini derma..bla bla bla~.....erkkk....dalam hati aku, aku nye duit nie ade berape je...aku da la xkerje lagi...geram jugak aku dengar bile orang minta2 untuk derma nie (ade aim duitnye)...aku pun ape lagi,
aku cakap "Derma nie mane boleh mintak2 macam nie...nanti jadi tak ikhlas, mane ade orang mintak2 utk derme~"....aku terus start kete...bla dari situ...ikutkan hati hendak je aku cakap,'kalu mintak2 derme macam nie, yang ikhlas boleh jadi tak ikhlas, yang nak kasi lebih pun dah xjadi nak kasi~'

Jalan2 dalam kereta kejap....suddenly ade moto keluar simpang mengejut terus pancung depan aku.....aku brekkkkkk sekuat hati,
'Ya Allah, jangan la aku langgar sis kat depan nie', aku cakap dalam hati....yang best nye, aku xhon sikit pun....(aku bukan jenis yang suke hon kereta) hoho
....sretttttt....moto sis tu terkena kereta comel aku...huhuhu sedey tau....dah tu die boleh plak jalan je terus.....aku ape lagi~ kejar la~.....kejar punye kejar, rupe2 nye sis tu budak U aku gak...cehhh hampeh....tapi die still xnak berenti moto die (takut la tu)....aku kejar sampi jerit2 panggil "Sisssss~"..haha....mula2 nak marah gile2....lastly, bile die benti moto die ...aku kasi nasihat je, suh die bawak moto baik2...erkkkkk

aigoo~


No comments: