Sunday, August 4, 2013

Saya Yang Banyak Dosa...

Assalamualaikum..

Harap anda sihat , bagi yang kurang sihat tu..syafakillah syafakallah saya ucapkan...

Bulan puasa semakin melabuhkan tirai, *nanges*...Quran masih lagi berbaki...huhuhu sedey sangat..sebelum ni masa belajar boleh habiskan Quran dlm bulan puasa. Skrg ni mencuri masa; untuk habiskan..huhuhu Inshaa Allah...sempat lagi ni~

Amanah atau tugasan sebagai daie.
Saya merasakan hikmah Allah letakkan saya di sini ...Disamping bekerja...saya melihat ada amanah yg lebih besar..pernah tak rasa sedih dan berdosa dan loser bila kita solat...
Tu yang saya rasakan...saya solat sendirian di office...doakan agar saya diberi kekuatan untuk menegur, memujuk dan lidah yang petah...(saye rasa anda paham sebab ape kan..)

Puasa di bulan Ramadhan ini semudahnya di perlekehkan.
"Saya stress sangat lalu berbuka puasa.."
"Saya tak sahur pagi tadi lalu berbuka puasa.."
"Saya tak larat lalu berbuka puasa.."
"Saya uzur (dekat 3minggu dah) lalu tak puasa.."
Yang membeli makanan adalah rakan2 bukan muslim..deorang pun jadi pelik...puasa ke tak mereka ni...
Huhuhu sahabat2 cuba kita lihat balik apa isi kandung Rukun Islam...*nanges* sedih sangat dengan situasi ni..membuah rindu kat Taman Ilmu dan Budi...
~ini cabarannya..memujuk diri..~

Moga dalam bulan ini kita diberi keampunan...saya yang banyak dosa mengharapkan kekuatan untuk mengajak sama2 perbaiki diri...

P/s: apa yg saya nak jawab 'disana nanti..jika ditanya tentang amanah ini..*rasa loser*

Credit to Maher Zain ..I didnt own this video..





No comments: