Pages

Monday, April 2, 2012

Tak Dak Kerja Cari Pasal~

Kelmarin aku luangkan mase tengok adik aku , ikin, jadi peserta perkhemahan pengakap, peringkat negeri yang diadakan kat sekolah rendah ikin je (sekolah ayah jugak)...ayah sebagai guru koku kene la turun padang ..event besar katekan, ..
gile best tengok depe berkhemah,,,haha aku suke je camping ni, tapi yang aku tak suke just susah nak mandi ..hoho

Malam 1st tu aku datang tengok ikin yang tengah syok berprogram ngan member die..haha...sekolah menengah punye khemah sangat unik, ade yang buat dari daun keladi, gajet2 yang lawa2...emm meriah la~

Kebaboomm~
oii mak kau~terkejut aku...bunyi mercun kuat betoi...tapi aku ngan ayah buat bodo je la, ingatkan budak2 ni main mercun sesaje je...tak lame pastu datang cikgu (kawan ayah) kat khemah kami,

"Cikgu2..tadi dengar tak bunyi mercun, cikgu tau tak ade khemah yang terbakar?"kata kawan ayah tu.
"Yeke, ape hal nye, sape yang main mercun tu?"
"Budak2 luar baling mercun ke arah khemah2 budak perkhemahan ni" kata cikgu tadi lagi.

Ayah dan kawan2 bergegas ke kawasan khemah yang terbakar dek mercun tadi, dua orang budak melecur tangan akibat terkena khemah yang terbakar, habis baju dan khemah depe terbakar, yang cedera terus di bawa ke hospital.

"Ini dah jadi kes polis ni~, ape nak jadi la dengan budak2 zaman sekarang ni~"

Dengar ceritanye , ade dua orang budak moto yang datang dekat pagar sekolah dan baling mercun, mercun yang menyebabkan khemah pengakap terbakar tu merupakan cubaan mercun  yang ketiga!!

Yang jadi tanda tnya nye, apekah sebab atau motif budak2 nih baling mercun???semua tertanya2...
agak2 budak nih kempunan nak berkhemah kot....mane pergi akal yang waras ? aku sendiri tak tahu ape rationalnye...hurm~buat malu mak bapak, orang kampung, dan kaum je la mereka2 ni~



ape nak jadi daa~

No comments: