Monday, September 6, 2010

biskut raya oh biskut raya~






ptg tadi ak ngan kezen buat biskut raya...biskut conflake(biskut paling senang nak buat n economic gile~)...
vanue:umah kezen
time:3-5ptg...
budjet:RM23

hehe...kezen pun ade wat kek mabel ngan oat cookies skali...senang je wat nye...saje sonok2...lagipun nie la kali t'akhir ak nak wat biskut raya ngan kezen ak nie haa...pasni die da nak jadi isteri org...nak xnak..ari nie gak ak ngan die plan nak wat..coz ri rabu t ak da nak bertolak ke segamat...raye umah nenek kat johor....

bile pikirkan...murah gile kalu wat biskut sendiri dari beli je biskut rotisegar..tapi kalu membeli,kite dah kompom rase die ok..kalu wat seniri,xtentu jadi lg...haha








macam tadi, ujan lebat ngan kilat,sekali letrik xdak..haha..ade stgh jam terkandas biskut raya ak...kezen pesan...
"nengkali nak wat koi raye kene tgk ramalan cuaca lu~..haha"


dgn budjet rm23 tu kami dapat hasil 230 biji biskut..byk tu...untung ny la org yg jual kuih raya nie ek...

tapi pas berbuke tadi,ak rase la biskut yg kami buat nie..puhahaha..."too much butter and not enough honey..." kata ibu...ayah pun melontarkan komen yg membina..."ayah rase patut tambah tepung bagi die melekat(xlerui),nie komen utk improvement kamu" kata ayah...tapi dlm pade mengkomen tu abis gak 20 biji deorg telan waktu berbuke tadi...(adik2 laki ak mcm ikan pirana..sume dpe bedal..)


bahan2:butter,honey,conflake,badam(or ape2 kekcang lew),choclte rise,tepung


No comments: