Pages

Saturday, February 23, 2013

(Nasyid) Berkorban Demi Cinta



Bermula gemilang cahaya 
Petunjuk pimpinan yang Esa 
Menempuh jalan hidup di dunia 
Cabaran yang silih berganti 
Dugaan mematangkan diri 
Mengajar erti hidup ini

Berjuang berkorban demi cinta 
Suka dan duka suratanNya 
Mengenal makna jalan bahagia 
Masa yang silih berlalu 
Semakin hampir saat itu 
Ya Tuhan tunjukkan 
Moga selamat bersamaMu

Biarpun bersama kekurangan 
Namun bersyukur kurniaan Tuhan 
Iman di hati, sabar menjadi pemujuk diri 
DenganMu ku punyai segala  
Tak kan beruntung seisi dunia 
Limpah kurniakan petunjuk bantuan 
Tempuh hari yang mendatang

Semoga...
Sisa hidup ini tak kan terbuang lagi 
Setiap detik masa dalam amalan jua 
Jangan dipisahkan denganMu kebahgiaan

Semoga dengan ini jambatan menemui 
Cinta yang sejati 
Itu yang abadi

Berjuang mencari iman taqwa 
Perisai menempuh pancaroba 
Penentu tempat rahmat bahagia 
Seiring teman dan saudara 
Pimpinan tauladan baginda 
Ya Tuhan bantulah 
Moga selamat selamanya.

.....

Assalamualaikum..
Maaf lama tak update..saya harap pembaca semua sihat-sihat belaka,..
sejak dua menjak ni, saya tak da mood nak melukis..hehe..dan hari-hari saya, sama saja..tak da yang menarik...
seakan di telan dalam rutin harian, jadi biasa..
post-post pun dah banyak simple je..
post kali ni pun..simple..
nasyid yang disampaikan oleh Hijjaz di atas ni, penuh makna..seringkali bila saya rasa saya kurang bersyukur, saya dengar nasyid ni, bila saya rase saya keseorangan, saya dengar nasyid ni dan bila saya sedih juga... nasyid ni mengingatkan saya..

"Allah ada, malah lebih dekat dari urat leher"
"...Dia bersama kamu di mana sahaja kamu berada. Dan Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan" (Al-Hadid 57:4)
"...Dan Dia Maha Mengetahui segala isi hati."(Al-Hadid 57:6)

Kita sebagai manusia, banyak kekurangan, selalu lupa, lupa itu lupa ini...alpa..jika tanpa Allah, siapalah kita..
Iman pula seakan terumbang-ambing, terasa betapa payahnya bernafas sebagai hamba, doa dan muhasabah dirilah kamu sebelum tidur. (nasihat buat diri)


p/s: terima kasih kepada yang sudi menanti post di blog ini, saya sangat hargai..(^~^.)/









No comments: