Pages

Sunday, July 1, 2012

Domya~

Bosan2 tak de idea nak buat slide, aku pun on9...nak belajar buat baju kurung la (x reti buat sendiri, salu tempah je)... aku pun meng'google'...emm...banyak jugak step2 nye...kene buat terus kalau tak, x paham kalau teori je...

Aku pun gi tengok2 kain2 perca...haa...ade lebihan buat baju kurung aku dulu hoho, pastu aku gi cari anak patung kepunyaan adik aku yang dah lame tersimpan dalam kotak...(adik aku pun x main dah)...
Dengan anak patung ni, aku leh blajar care ukur baju ni, nanti senang la kalau nak ukur buat baju kurung betoi2...hehe 

Ade la dalam 4jam aku belajar ukur, potong kain dan jahit tangan~ erkkk siap pun (baju kurung yang perlu banyak perbaiki lagi ... gambatte~)...emm comel pulak aku tengok anak patung barbie nie...aku pun terus buatkan tudung untuk nye...haha muslimah ~ (tak pasai2 aku main anak patung pulak)

ayu je, berbaju kurung...


tukar style tudung lilit plak...

comel kan~


haha...collections~ ...


comel je anak patung ni pakai tudung, emm terfikir plak, kan bagus kalau kanak2 pompan main anak patung yang pakai lengkap gini~~~

btw, buat baju kurung , bagi aku yang susah nye part ukur dan potong kain...hahaha...aku rase aku still kene tempah je buat mase ni..takut plak nak buat sendiri...beli kain mahal2  pastu xjadi plak kang, buat  rugi je...hoho


p/s: domya tu maksudnye doll, dari perkataan arab.








3 comments:

merahitujambu said...

comelnyaa..rajin buat tuk patung pakaian muslimah

quja said...

ooo...duk umah main ank patung barbie...hehehee

Tantan^^ said...

merahitujambu:
belajar ukur baju kurung...jimat kain..hehe

quja:
erkkk...aku kan muda lagi haha =p